Left Fortsätt handla
Din order

Din varukorg är tom

Frakt från 49 kr | 1-3 dagars leveranstid

Köpvilkor

  1. Om Gottis Expressen    

Gottis Expressen Stockholm AB (559166-1508), företaget har sitt säte i Stockholm. 

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@gottisexpressen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

För att handla hos oss behöver du vara 18 år.

 

  1. Beställning    

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@gottisexpressen.se.

 

  1. Leverans    

Vi skickar våra paket med DHL. Leverans sker till ert närmaste DHL ombud. Frakt tillkommer, Fraktkostnaden inom Sverige från 49 kr. Max vikt vi skickar är 10 kg. 

Leveranstider med DHL är 1-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@gottisexpressen.se.

För EJ uthämtat paket som går i retur till oss debiterar vi kunden 300 kronor. Om din köpesumma ej uppgår till 300 kronor kommer vi att skicka en kompletterande faktura på resterande belopp samt ny fakturaavgift.

OBS paketet ligger endast i 14 dagar hos DHL sedan returneras den till oss.

EJ utlöst paket räknas EJ som ångerrätt. I det fall där du har valt fakturabetalning ska du betala fakturan och om din faktura är på ett högre belopp än 300 kronor, skickar vi tillbaka resterande belopp.

Alla paket kan hämtas med hjälp av ett bud som uppger sändningsnummer samt visar upp mottagarens ID samt sitt egna ID.

 

Vi kör hemleveranser med Best Transport. Anger postnummer för att kontrollera om vi erbjuder hemleverans.

Frakt  69 kr.   

 

        3.1 Presentkort

Presentkort är giltiga 12 månader från köpedatum. Efter giltighetsdatumet nollas kortets värde. Kortet är då obrukbart. Presentkortet består av en kod som du får direkt via mejl efter beställning. Presentkort kan inte lösas in mot kontanter.  Öppet köp/ångerrätt gäller inte på presentkort.

 

       3.2 Faktura för företag

När en direktfaktura ej betalas inom utsatt tid förbehåller vi oss rätten att överlämna fordran till inkassobolag, om så sker kommer fakturan att beläggas med en hanteringsavgift på 120kr detta för att täcka våra kostnader. Betalningsvillkor 10 dagar. Vid försenad betalning av faktura tillämpar vi en dröjsmålsränta om 8%.

 

  1. Priser    

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 12% och 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

  1. Ångerrätt    

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Tänk på att livsmedel ingår i en kategori där ångerrätten inte gäller,  om vi redan har packat lösgodis och du ångrar köpet så debiterar vi full pris för godiset.

TEMPERATURKÄNSLIGA VAROR SOM T.EX CHOKLAD. Vi ersätter inte konfektyr som blivit skadat pga värme eller kyla

 

   5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:     

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@gottisexpressen.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.  

 

   5.2 Ångerrätten gäller inte vid:    

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. 

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se                                här.

 

  1. Reklamation och klagomål    

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

 

   6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?    

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@gottisexpressen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

  1. Ansvarsbegränsning     

 Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.    

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

  1. Produktinformation    

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

  1. Information om Cookies    

 Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

 

  1. Personuppgifter    

 Genom att handla hos Gottis Expressen accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Gottis Expressen är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

 

   10.1 Vad är en personuppgift?

 En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

 

   10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

 

   10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

 

   10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

   10.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.     Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.    

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish, Shopify Payments

 

   10.4.2 Fraktbolag

 För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt  adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, PostNord och Best Transport.

   10.4.3 Nyhetsbrev
 Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder  för utskick av nyhetsbrev.

 

   10.5 Rätten till tillgång
 Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

 

   10.6 Rätt till rättelse   
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

 

   10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

 

   10.8 Ansvarig för dataskydd
 Gottis Expressen är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

 

   10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 

 

  1. Tvist och lagval    

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.